Hoppa till textinnehållet

Att göra en ansökan

Three work colleagues in front of a computer
  1. Inloggning Min sida

    Du börjar med att skapa en inloggning om du är ny sökande. Detta gör du på Min sida. Använd en epostadress som gäller för organisationen du söker för när du skapar en profil, inte din personliga, så att ni kan vara flera som kan logga in i systemet eller ta emot information från oss.

     Har du skapat en profil tidigare loggar du in på Min sida för att påbörja en ny ansökan.

  2. Skapa en ansökan

     Välj "Påbörja ny ansökan", välj period och fyll i din ansökan steg för steg med den information du tidigare förberett. Du kan när som helst klicka på "Avbryt" för att spara din påbörjade ansökan och logga in senare för att färdigställa den.

  3. Lämna in ansökan

     När du är färdig med din ansökan och alla delar markerats gröna i ansökningsformulärets överkant klickar du på "Lämna in ansökan". 

    Kontrollera på Min sida att din ansökan nu ligger under fliken "Inlämnade".

  4. Kontrollera och justera

    På Min sida kommer ansökningar att återlämnas om vi upptäcker att vi saknar information. De ansökningar som du hittar under "Återlämnade" måste justeras och lämnas in på nytt för att bli godkända, innan ansökningstiden gått ut.

Min sida

Här loggar du in till vår ansökningsportal där du hittar ansökningsperioder, meddelanden kopplade till dina ansökningar samt även rapporter och rekvisitioner.